Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

K Budějicům cesta - 6. část (závěr)

Dnes doputuji do Budějovic. Opět budu překonávat drobné i větší překážky. Vlakem se svezu způsobem, jakým nikdy předtím a povím vám, jak je to s těmi poutěmi. 

Týn nad Vltavou - Hluboká nad Vltavou

Ráno vstanu před 6. hodinou. V Coopu vedle ubytovny je otevřeno už od 6ti hodin a v 6:30 mi jede autobus směr Budějovice před Purkarec. Na malém nádraží zjišťuji, že autobusy tu jezdí do Budějovic asi třemi různými směry. Potěší mě to, snad to lidé využívají. V půl sedmé však nasedám do autobusu sama. V klidu se za jízdy nasnídám a projedu přes vesnici Temelín přímo kolem brány temelínské elektrárny. 10 km po silnici by pro mě  bylo  2,5 hodiny času. Takto jsem v Purkarci už před 7. hodinou. Už zase úplně sama na světě se vydávám po cyklotrase podél Vltavy směr Hluboká. První cyklisté se objeví až těsně před Hlubokou. Krajina je krásná, cyklotrasa není jen po rovince kolem řeky, ale je poměrně náročná a více či méně se od břehu vzdaluje a pořádně se houpe. Mně to však nevadí.Na  každém kilometru je luxusní posezení. Trasa totiž byla zbudována z prostředků EU. Přesto až do Hluboké není žádná možnost se občerstvit. Naštěstí mám dostatek vody. Podél Vltavy na cyklotrase bych těžko narazila i na zahrádkáře. Asfalt je ale po pár kilometrech poměrně bolestivý a teplota zase stoupá strmě vzhůru. Trasa je však příjemně krátká - 19 km,  a tak jsem v poledne na místě. Ve stinné restauraci si dám výborný oběd. Společnost mi dělá manželská důchodcovská rodina. Paní už je ze svého muže po těch letech pološílená. Svěřuje se mi - 54 let spolu, to je strašný, já už prostě nemůžu. Muž se usmívá a povídá:" Víte, ona je žena po mozkové příhodě. Povídal jsem doktorům, že jsem jim přivezl generála, ale že mi vrátili admirála:-)" Nakonec se oba živě zajímají o mé putování. A paní 80+ říká, že zkusí také dojít domů - i když je to "pouhých" 15km. 

V neskutečném vedru projdu Hlubokou až do penzionu a po studené sprše si dám dvacet. V podvečer pak dojdu k zámku, teď už zcela opuštěnému. Přes den je to tu ale asi jako na Václaváku. Dám si jen lehký salátek a jdu se připravit na poslední etapu do Budějovic!

Hluboká nad Vltavou - České Budějovice

Ráno jsem posnídala nejluxusnější švédské stoly, jaké jsem zažila (a že jsem zažila už ledasco:-). Venku je po dešti, ještě trochu kape. Do Budějovic mě čeká 14 km. Ovšem na trase, hned na začátku Budějovic, na cestě od Hluboké bydlí další osudová Jana. Spolužačka a kamarádka z PF v Budějovicích. Jsme domluvené, že se u ní zastavím, takže mě čeká pouhých 10 km. V 10 hodin se tedy svižně vydávám na cestu. Nohy už přivykly pravidelné zátěži. Ramena si zvykla na popruhy batohu, začíná mi být líto, že cesta  končí. Vyšlápnu nad Hlubokou a trochu se vyděsím. Ze všech stran černá obloha. V údolí to vidět nebylo. Začíná hřmít. Bouřka je mnohonásobně horší nepřítel, než vedro. Šlapu, zatím hřmí poměrně z dálky, pospíchám. Po 2 kilometrech začíná docela vydatně pršet. Poblíž je remízek s žádným výrazně vyšším stromem, před ním boží muka s trojicí dubů. Bouřka je zatím dost daleko, tak se schovám pod koruny dubů a čekám. Bouřka vyslyší mé prosby a zamíří jiným směrem. Déšť však neustává. Z batohu vyndám deštník (pláštěnky nesnáším, peču se v nich) a nedá se nic dělat, musím jít dál. V Hosíně si zalezu do zděné autobusové zastávky a s výhledem na nádherný kostel čekám na mírnější déšť. Hlavně, že nebouří. V Hrdějovicích mi za dočasný úkryt poslouží železniční zastávka. V této době je déšť zázrak, ale stejně jsem ráda, že mě nechytil v den, kdy jsem potřebovala ujít 30 km. Z Hrdějovic je k ceduli s nápisem České Budějovice už opravdu jen co by kamenem dohodil. K dalšímu malému zázraku dochází právě, když se k ní blížím. Déšť ustane a skoro vysvitne. Udělám si tedy šťastné selfíčko, rozešlu a spěchám k Janě na oběd. Ve chvíli, kdy se přivítáme, spustí přímo provazy deště. Dám si sprchu, obleču do suchého a já mám splněno! 

S Janou jsme se zase pár let neviděly, ale to jsou ta studentská přátelství. Sdílené první zkoušky na VŠ, špitání o prvních láskách a milostných zkušenostech. To s Janou jsem řešila, zda z Budějovic přestoupit a odejít za mým nastávajícím mužem do Plzně. To se nikdy neztratí a po letech můžete navázat přesně tam, kde jste skončily. Jakoby ty roky mezitím ani nebyly. 

Jelikož déšť neustává , beru si od Jany jízdenku na MHD, rozloučím se a jedu na vlakové nádraží, abych se pomalu vrátila do reality. 

Do vlaku si poprvé v životě koupím jízdenku do 1. třídy. Umím si dát do těla, umím se i rozmazlit:-). Déšť po chvíli ustává. Sama v kupé - můžu si otevřít okno, jak chci. Miluji ten vítr ve vlasech. Vím, že v tom reálném světě co nevidět odněkud přilétne nějaká fakcka, na to teď ale nemyslím. Jsem zhmotnělé štěstí, je mi nádherně, usmívám se. Důkaz, že jsem zrelaxovaná, zrestartovaná, odpočinutá. Díky putování. 

 

Závěrem

I v Čechách si můžete sáhnout na dno svých sil. I na turisticky značené trase můžete být celý den sami  bez lidí, bez  komfortu konzumů, stánků, rychlého a ještě rychlejšího občerstvení, bez vody.

Ekonomicky:-) : poměr ceny a míry odpočinutí je vysoce příznivý!! 

Aniž bych to plánovala , skončila jsem svou pouť v den, kdy se u nás koná pouť - Anenská. Řada lidí možná už ani neví, že poutě byly hromadná procesí k proslulým kostelům, často se vycházelo ještě v noci. Teprve na konci poutě čekaly stánky s pouťovými atrakcemi, sladkostmi, perníky. Název pouť se v dnešní době zredukoval jen na tu sladkou a zábavnou tečku. Já se vracím z poutě na pouť.

A jak jsem tak odpočinutá i  od kuchyně, hned v neděli brzy ráno zadělám na pár koláčů a nasmažím řízky. Pouť je pouť.

Tak hodně štěstí na vašich poutích, ať už je chápete, jak je vám libo.

 

Autor: Hana Timková | pondělí 26.8.2019 7:00 | karma článku: 10,60 | přečteno: 221x
  • Další články autora

Hana Timková

Hurá do školy!?

Proč je za tím ale víc otazníků a nejasností? Konec povinné docházky v Čechách? Douška o rouškách ve třídě..

18.4.2020 v 7:50 | Karma: 18,62 | Přečteno: 433x | Diskuse| Ona

Hana Timková

A ti učitelé budou jako dělat co?

Jak prožívám současnou situaci jako učitelka-ředitelka, jak jsme se po prázdninách sešli a hned zase rozešli. Myslíte, že máme radost?

12.3.2020 v 6:45 | Karma: 30,41 | Přečteno: 1728x | Diskuse| Ona

Hana Timková

Vejce a já

O tom, jak jsem se podobně jako autorka slavné knihy ocitla v 19 letech na venkově, jak jsem se zamilovala do chovu slepic.O tom, jak slepice umí projevit svou náklonnost a prosba o podporu zákazu klecového chovu.

23.2.2020 v 11:46 | Karma: 23,76 | Přečteno: 673x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Hana Timková

Jak se hubne s Břicháčem Tomem - v polovině aneb pořád na začátku

O tom, jaké to je v polovině 29 denní výzvy, první výsledky, co mi schází, na co se těším a o cestách i necestách

9.2.2020 v 8:46 | Karma: 12,52 | Přečteno: 493x | Diskuse| Ona

Hana Timková

Jak se hubne s Břicháčem Tomem - 1. týden za mnou

Aneb o tom, jak se cítím, co se podařilo, zda se to dá vydržet,o překonávání nástrah a vůbec o cestě za zdravějším životním stylem.

2.2.2020 v 8:21 | Karma: 17,39 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Opilé policisty, kteří napadli dívku před nočním barem, inspekce obvinila

25. dubna 2024  10:35

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) obvinila policistu a policistku, kteří napadali v...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Mluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:34

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny probíhá tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci zřejmě...

Party na veřejných záchodech. Vandalové si přinesli televize, okna zakryli dveřmi

25. dubna 2024  10:34

Veřejné toalety u náměstí 1. máje a Malé ulice v Mimoni se staly místem bujarého setkání. Účastníci...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  10:15

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 529x
Ráda bych vás provedla po místech, která jsem prošla pěšky, v Čechách, po turisticky značených cestách. I na zdánlivě obyčejných místech se stávají neobyčejné věci.

Seznam rubrik