Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

K Budějicům cesta...úvod

V následujících několika článcích bych vás ráda provedla mým putování do Českých Budějovic. Cestu jsem prošlapala na vlastní nohy ze západních Čech. Proč? Přečtěte si:-)

Před dvěma lety jsem se stala poutníkem  při své první samostatné cestě domů na trase Mokrouše - Pelhřimov.

Poutník je pro mě ten, kdo putuje sám. Je to vystoupení z komfortní zóny. Jste jen sám sebou, rozhodujete se sám za sebe, musíte si poradit s problémy sám. V přírodě spatříte a uslyšíte věci a tvory, které s partou lidí prokecáte, přehlédnete, vyplašíte. Cizí lidé se s vámi dají snáz do řeči a k mému údivu vám projevují úctu, přejí šťastnou cestu, ptají se na trasu.  Často stačí sami během kratičkého setkání převyprávět v několika větách svůj život - říkám tomu životní příběh v kostce.

Můžete putovat po proslulých trasách doma nebo v zahraničí. Bývají popsané v turistických průvodcích, dočtete se zkušenosti jiných pocestných. Já jsem si už podruhé zvolila svou pouť sama. Poprvé jsem šla domů z Mokrouš do Pelhřimova, teď jsem putovala do Českých Budějovic. Chodím po turistických trasách a pomáhám si serverem mapy.cz, kde mi při plánování trasy ikonka pěšáka nabídne itinerář.

I když se podobné trávení dovolené někomu může zdát divné, věřte, že je velmi očistné a že v dnešní přetechnizované době plné blahobytu si paradoxně takto doopravdy odpočinete a zrestartujete. Tím, že si sáhnete na dno, že se vyhecujete, že máte docela obyčejný hlad a pořádnou žízeň, že vás strašně bolí nohy a vůbec "proč to vlastně dělám"... pak dojdete do cíle a najednou je vám tak hezky..to se nedá popsat, to si musíte prožít.

Šťastnou cestu!!

 

 

Autor: Hana Timková | středa 21.8.2019 12:46 | karma článku: 10,94 | přečteno: 220x
  • Další články autora

Hana Timková

Hurá do školy!?

Proč je za tím ale víc otazníků a nejasností? Konec povinné docházky v Čechách? Douška o rouškách ve třídě..

18.4.2020 v 7:50 | Karma: 18,62 | Přečteno: 433x | Diskuse| Ona

Hana Timková

A ti učitelé budou jako dělat co?

Jak prožívám současnou situaci jako učitelka-ředitelka, jak jsme se po prázdninách sešli a hned zase rozešli. Myslíte, že máme radost?

12.3.2020 v 6:45 | Karma: 30,41 | Přečteno: 1728x | Diskuse| Ona

Hana Timková

Vejce a já

O tom, jak jsem se podobně jako autorka slavné knihy ocitla v 19 letech na venkově, jak jsem se zamilovala do chovu slepic.O tom, jak slepice umí projevit svou náklonnost a prosba o podporu zákazu klecového chovu.

23.2.2020 v 11:46 | Karma: 23,76 | Přečteno: 673x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Hana Timková

Jak se hubne s Břicháčem Tomem - v polovině aneb pořád na začátku

O tom, jaké to je v polovině 29 denní výzvy, první výsledky, co mi schází, na co se těším a o cestách i necestách

9.2.2020 v 8:46 | Karma: 12,52 | Přečteno: 493x | Diskuse| Ona

Hana Timková

Jak se hubne s Břicháčem Tomem - 1. týden za mnou

Aneb o tom, jak se cítím, co se podařilo, zda se to dá vydržet,o překonávání nástrah a vůbec o cestě za zdravějším životním stylem.

2.2.2020 v 8:21 | Karma: 17,39 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ona

Hana Timková

Jak se hubne s Břicháčem Tomem - den první

Provedu vás prvním dnem 29 denní výzvy. Co mi chutnalo, co méně, co kromě změny stravy patří k tomuto plánu.

27.1.2020 v 19:20 | Karma: 17,92 | Přečteno: 728x | Diskuse| Ona

Hana Timková

Jak se hubne s Břicháčem Tomem - úvod

Provedu vás 29 denní výzvou ke změně životního stylu. Doufám, že ubydu pár kilogramů a celkově se předjarně restartuji.

26.1.2020 v 12:24 | Karma: 15,85 | Přečteno: 836x | Diskuse| Ona

Hana Timková

K Budějicům cesta - 6. část (závěr)

Dnes doputuji do Budějovic. Opět budu překonávat drobné i větší překážky. Vlakem se svezu způsobem, jakým nikdy předtím a povím vám, jak je to s těmi poutěmi.

26.8.2019 v 7:00 | Karma: 10,60 | Přečteno: 221x | Diskuse| Cestování

Hana Timková

K Budějicům cesta - 5. část

V této části putování vás provedu ze Sedlice do Písku Bude opět pořádné horko, opět skoro nepotkám živáčka. U Otavy mě přeskočí laňka a není to zvíře. A jak to dopadne s další etapou do Týna nad Vltavou?

24.8.2019 v 7:00 | Karma: 8,77 | Přečteno: 187x | Diskuse| Cestování

Hana Timková

K Budějicům cesta - 4.část

Ve 4. části se po masáži a snídani vydáme z Blatné do Sedlice. Bude horko a u rybníků budou pěkně štípat ovádi. Přesto se se mnou projdete krásným koutem jižních Čech - sami, bez davu turistů.

23.8.2019 v 7:00 | Karma: 8,63 | Přečteno: 164x | Diskuse| Cestování

Hana Timková

K Budějicům cesta - část 3.

Po úvodu a motivaci vás dnes provedu z Mokrouš přes Blovice a Nepomuk do Blatné. Projděte se mnou krásný kus české krajiny.

22.8.2019 v 7:00 | Karma: 11,22 | Přečteno: 289x | Diskuse| Cestování

Hana Timková

K Budějicům cesta, část 2. - motivace

Pokračování , aneb putování do Budějovic, tak jak jsem ho prošla na vlastní nohy, tentokrát, proč jsem se vydala právě tam.

21.8.2019 v 14:02 | Karma: 9,87 | Přečteno: 283x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 529x
Ráda bych vás provedla po místech, která jsem prošla pěšky, v Čechách, po turisticky značených cestách. I na zdánlivě obyčejných místech se stávají neobyčejné věci.

Seznam rubrik