Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

K Budějicům cesta - část 3.

Po úvodu a motivaci vás dnes provedu z Mokrouš přes Blovice a Nepomuk do Blatné. Projděte se mnou krásný kus české krajiny.

Mokrouše - Blovice -  Nepomuk

Z domova, neboli z Mokrouš jsem putovala do Nepomuka už vloni. Vzpomínky jsou mlhavé, aneb letos to musím napravit a napsat je bezprostředně poté. Vím jen, že jsem si trasu rozdělila. V první části jsem šla z Mokrouš do Blovic, respektive naopak. Manžel potřeboval něco v Blovicích, svezla jsem se s ním a zpět jsem šlapala pěkně po svých.  Po stezce s názvem Blovickem pěšky i na kole jsem z Nepomuku prošla přes Zdemyslice, vyšlapala nahoru přes Vlčtejn do Chouzov a Nebílovského dvorku. Kromě startu v Nepomuku jsem se k civilizaci(rozuměj k možnosti nějak se občerstvit) přiblížila až v Losiné, kde jsem si dala polévku a pak hrozně dlouho čekala na krajnici silnice, abych mohla přejít. Nekonečné šňůry aut z obou směrů. A tak jsem si u  cesty u prodejce ovoce koupila asi nejdražší hroznové víno v Evropě:-). Poté výšlap na Radyni a sestup do Starého Plzence. Z Plzence k nám už je to jen kousek, ovšem pořád do kopce. Krásných 25 kilometrů v nohách.

Pár dní poté jsem dojela vlakem do Blovic a prošla se do Nepomuka. Z Blovic po zelené značce přes Velkou skálu s krásnými vyhlídkami a sama na světě se blížím k Bukové hoře a ocitám se v přírodním parku Buková hora- Chýlava. 

V nádherné přírodě měním barvu značky na modrou a přes Památník amerických letců, Dubeč, Klášter přicházím kolem Zelené hory do Nepomuku. Krásná procházka necelých 15 km. Ovšem po výborném obědě na náměstí mě čeká ještě výšlap do Dvorce na vlakové nádraží.

Nepomuk - Blatná

V pondělí 22.7.19 jsem nasedla brzy ráno na vlak z Plzně do Nepomuku a v 9 hodin už jsem stála na startu týdenního putování do Budějovic. Dnes musím ujít skoro 35km do Blatné, kde mě čeká ubytování v penzionu. Předpověď je na letošní tropické počasí poměrně příznivá, teploty nemají přesáhnout 30 stupňů. Po zelené značce kousek po silnici vyrážím ze žst. Nepomuk-Dvorec přes Mileč vzhůru do Chlumského lesa. Hned kousek od okraje lesa stojí na cestě velký osamocený pes. Otočím se k němu zády a směrem do vsi volám: "Prosím vás, je tu někdo?" Když se otočím zpět, pes je pryč, patrně se bál stejně jaké já. Moje cesta stejně zatáčí v ostrém úhlu pryč z asfaltky a začíná poměrně dobrodružný výstup. Ačkoli si značení turistickými značkami nemohu vynachválit, do Chlumského lesa vystupuji po mnoha letech patrně prvovýstupem. Cesta je zarostlá vysokou travou, po chvíli i ostružinami. Značky jsou na pokácených stromech, které leží přes cestu. A tak se s pomocí turistických hůlek probíjím a proplétám, jak to jde. 2 kilometry zdolávám skoro hodinu a když se opět ocitnu na normální lesní cestě, spadne mi doslova kámen ze srdce. Problém je, že se mi mé docela kvalitní naimpregnované trekové boty pěkně promáčely. Šlapu v nich ještě do vesnice Oselce, kde se chystám poobědvat v hospodě, přezout a doplnit tekutiny a zásoby vody na další cestu. Hospoda v Oselcích je ale zavřená, je totiž pondělí a konzum má přes poledne zavřeno. 

Nezbývá než šlapat dál, měním barvu značky na modrou a v Nové Vsi si už opravdu musím přezout mokré boty. Obuji se do sandál a mokré ponožky i botasky si přivážu zvenku na batoh. 15 dalších kilometrů mě pak pěkně kopou do zadku. Horší je, že má dvoulitrová lahev vody není bezedná a nikde jsem zatím neviděla ani živáčka. V Nové Vsi přepnu na žlutou turistickou značku a v Nezdřevi oslovím pána na zahrádce s prosbou o vodu. Je to učitel - důchodce na chalupě a z mého putování je unesený. Vypiju snad litr na ex, doplním lahev, sním proteinovou tyčinku a posilněná, občerstvená se vrhám přes Bezděkov a Pole do další části mé dnešní cesty. Míjím spoustu rybníků s poetickými názvy, např.: Hrozný, Strž, Mlýnský, Pálenec, Hadí. Nejvíc mě trápí, že si není, kde odpočinout. Lesní cesty jsou lemovány ostružinami, u rybníků je plno bodavého hmyzu a sezení na zemi není úplně příjemné. Po dvaceti kilometrech se už ze země zvedám poměrně obtížně a tak se jen občas opřu o hůlky a jinak šlapu a šlapu. Pár kilometrů před Blatnou si znovu obuji skoro suché botasky. Značka vede chvíli přes louku a já z nepozornosti vyšlápnu louži kejdy. Line se teď za mnou vůně venkova. Já mám ale  po devíti hodinách pochodu před sebou Blatnou a to je úžasné. Pár kilometrů po začátku cesty jsem si říkala, že tento okamžik patrně nikdy nenastane a já si budu zbytek týdne prosekávat cestu z lesa. 

V penzionu Fotoart mě čeká příjemná paní. Vyptám se ještě, kde se můžu v Blatné dobře najíst. Kromě snídaně jsem požila jen 2 proteinové tyčinky. Paní mě bez mrknutí oka pošle do Prdele. "Je to tady za rohem, restaurace se jmenuje Prostor, ale tady ji nikdo neřekne jinak, než Pr.. Tak jo. Ubytuji se, osprchuji, zkulturním, natáhnu teplákové minišaty a můžu jít do..vy víte. Nazuji sandály a své "voňavé botasky" trochu opláchnu vodou a potřu hřebíčkovým olejem, který mně osobně příjemně voní a odpuzuje prý hmyz (ovády a klíšťata ne!). Příští den se pak za mnou bude linout vůně hřebíčkové mrvy. Teď už se však v rámci mých opotřebovaných nohou spíš dobelhám do zahrádky opravdu skvělé restaurace a dám si vynikající kulajdu a panenku s rajčatovou omáčkou, noky a ořechy. Pojistím dvěma velkými Plzněmi a zjistím, že teď už se asi nerozejdu. Jde ale jen o první krůčky, pak v rámci zachování dekoru se s úsměvem rozloučím a co nejladněji odkráčím. 

Na zítřek jsem si prozíravě zamluvila ubytování v Sedlici, a tak mě čeká odpočinkový den s necelými 15ti kilometry. S úlevou se svalím do postele a vydechuji. Krásný den.

 

Autor: Hana Timková | čtvrtek 22.8.2019 7:00 | karma článku: 11,22 | přečteno: 289x
  • Další články autora

Hana Timková

Hurá do školy!?

Proč je za tím ale víc otazníků a nejasností? Konec povinné docházky v Čechách? Douška o rouškách ve třídě..

18.4.2020 v 7:50 | Karma: 18,62 | Přečteno: 433x | Diskuse| Ona

Hana Timková

A ti učitelé budou jako dělat co?

Jak prožívám současnou situaci jako učitelka-ředitelka, jak jsme se po prázdninách sešli a hned zase rozešli. Myslíte, že máme radost?

12.3.2020 v 6:45 | Karma: 30,41 | Přečteno: 1728x | Diskuse| Ona

Hana Timková

Vejce a já

O tom, jak jsem se podobně jako autorka slavné knihy ocitla v 19 letech na venkově, jak jsem se zamilovala do chovu slepic.O tom, jak slepice umí projevit svou náklonnost a prosba o podporu zákazu klecového chovu.

23.2.2020 v 11:46 | Karma: 23,76 | Přečteno: 673x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Hana Timková

Jak se hubne s Břicháčem Tomem - v polovině aneb pořád na začátku

O tom, jaké to je v polovině 29 denní výzvy, první výsledky, co mi schází, na co se těším a o cestách i necestách

9.2.2020 v 8:46 | Karma: 12,52 | Přečteno: 493x | Diskuse| Ona

Hana Timková

Jak se hubne s Břicháčem Tomem - 1. týden za mnou

Aneb o tom, jak se cítím, co se podařilo, zda se to dá vydržet,o překonávání nástrah a vůbec o cestě za zdravějším životním stylem.

2.2.2020 v 8:21 | Karma: 17,39 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 529x
Ráda bych vás provedla po místech, která jsem prošla pěšky, v Čechách, po turisticky značených cestách. I na zdánlivě obyčejných místech se stávají neobyčejné věci.

Seznam rubrik